ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування

 

Протокол засідання № 1

 

26 грудня 2012 року

12 год. 00 хв.

 м. Київ,

 вул. Садова, 3 а, к. 416

 

Голова Комітету Жванія Д.В.

Секретар Комітету Князевич Р.П.

 

Присутні: члени Комітету: Михайленко О.Д., Новак Н.В., Парасків О.Д., Сиротюк О.М., Карташов Є.Г., Близнюк А.М., Бондаренко В.Д., Буховець О.Ю., Гладій В.І., Дудка О.І., Пехов В.А., Федорук М.Т.

Відсутні:. Добкін Д.М, Кацуба В.М., Кличко В.В.

 

Відповідальні працівники секретаріату Комітету: Завідувач секретаріату Малюга А.В., заступники Завідувача секретаріату Комітету: Данилюк О.А., Желтова О.М., головні консультанти: Дмитрук Л.В., Корнієнко Т.М., Рибак О.Ф., Шкуріна Л.Б., Федоренко Ю.В., Гарбуз Ю.П., старший консультант Маковський О.А.

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

 1. Про створення підкомітетів Комітету.

 2. Про визначення предметів відання підкомітетів.

 3. Про затвердження складу підкомітетів.

 4. Про обрання голів підкомітетів.

 5. Про розподіл обов’язків між Першим Заступником (Заступниками) Голови Комітету, Секретарем Комітету та затвердження структури Комітету.

6. Про позаштатного консультанта Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування.

7. Про призначення позачергових місцевих виборів.

8. Про перейменування села Мазинки Переяслав-Хмельницького району Київської області.

9. Про перейменування селища міського типу Пересічна Дергачівського району Харківської області.

10. Різне.

 

 

СЛУХАЛИ: Голова Комітету Д.Жванія ознайомив членів Комітету з проектом порядку денного засідання Комітету та запропонував внести свої зауваження і пропозиції до нього. Зауважень і пропозицій не надійшло.

Голова Комітету Д.Жванія вніс пропозицію присутнім визначитися шляхом голосування щодо прийняття порядку денного засідання Комітету в цілому з такою послідовністю питань:

1. Про створення підкомітетів Комітету.

2. Про визначення предметів відання підкомітетів.

3. Про затвердження складу підкомітетів.

4. Про обрання голів підкомітетів.

 5. Про розподіл обов’язків між Першим Заступником (Заступниками) Голови Комітету, Секретарем Комітету та затвердження структури Комітету.

6. Про позаштатного консультанта Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування.

7. Про призначення позачергових місцевих виборів.

8. Про перейменування села Мазинки Переяслав-Хмельницького району Київської області.

9. Про перейменування селища міського типу Пересічна Дергачівського району Харківської області.

10. Різне.

УХВАЛИЛИ:

1.Затвердити порядок денний засідання Комітету в цілому.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

 

Рішення прийнято.

 

1-5.

 

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету Д.Жванії з питань:

1. Про створення підкомітетів Комітету.

2. Про визначення предметів відання підкомітетів.

3. Про затвердження складу підкомітетів.

4. Про обрання голів підкомітетів.

 5. Про розподіл обов’язків між Першим Заступником (Заступниками) Голови Комітету, Секретарем Комітету та затвердження структури Комітету.

Голова Комітету Д.Жванія поінформував, що 25 грудня 2012 року новообрана Верховна Рада України VII скликання відповідно до статті 89 Конституції України, статті 5 Закону України «Про комітети Верховної Ради України» утворила комітети Верховної Ради України, затвердила предмети їх відання та визначилася із персональним складом. Зокрема, було утворено Комітет Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування у складі 17 народних депутатів України та обрано Голову Комітету.

Відповідно до статей 35, 37 Закону України “Про комітети Верховної Ради України” комітети мають право створювати у своєму складі підкомітети, обирати їх голів та визначати предмети відання. Також Голова Комітету відповідно до статті 34 Закону України “Про комітети Верховної Ради України” вносить пропозиції щодо розподілу обов’язків між Першим Заступником (Заступниками) Голови Комітету, Секретарем Комітету. Зважаючи на попередньо отримані пропозиції щодо кількості підкомітетів, їх назв, предметів відання та персонального складу, Голова Комітету Д.Жванія запропонував до обговорення проект рішення Комітету про створення підкомітетів Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування, визначення їх предметів відання та складу, обрання голів підкомітетів, розподіл обов’язків між Першим Заступником (Заступниками) Голови Комітету, Секретарем Комітету та затвердження структури Комітету.

Голова Комітету також звернув увагу присутніх на те, що дане рішення Комітету набере чинності з дня набрання чинності Постановою Верховної Ради України від 25 грудня 2012 року №11 - VII Про комітети Верховної Ради України сьомого скликання”.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

Створити підкомітети Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування:

- підкомітет з питань державного будівництва;

- підкомітет з питань органів виконавчої влади;

- підкомітет з питань місцевого самоврядування;

- підкомітет з питань місцевих бюджетів та комунальної власності;

- підкомітет з питань виборчого законодавства  та об’єднання громадян,

та затвердити предмети їх відання згідно з додатком.

Затвердити склад підкомітетів Комітету та обрати головами підкомітетів:

 

Гладія В.І. – головою підкомітету з питань державного будівництва;

члени підкомітету:

Бондаренко В.Д.

Близнюк А.М.

Гладій В.І.

Князевич Р.П.

Новак Н.В.

Парасків О.Д.

Пехов В.А.

Сиротюк О.М.

 

Буховця О.Ю. – головою підкомітету з питань органів виконавчої влади;

члени підкомітету:

Буховець О.Ю.

Кацуба В.М.

Князевич Р.П.

Новак Н.В.

Сиротюк О.М.

 

Карташова Є.Г. – головою підкомітету з питань  місцевого самоврядування;

члени підкомітету:

Близнюк А.М.

Буховець О.Ю.

Гладій В.І.

Добкін Д.М.

Карташов Є.Г.

Кличко В.В.

Князевич Р.П.

Новак Н.В.

Парасків О.Д.

Сиротюк О.М.

Федорук М.Т.

 

Дудку О.І. - головою підкомітету з питань  місцевих бюджетів та комунальної власності;

члени підкомітету:

Бондаренко В.Д.

Буховець О.Ю.

Гладій В.І.

Добкін Д.М.

Карташов Є.Г.

Князевич Р.П.

Новак Н.В.

Пехов В.А.

Сиротюк О.М.

Федорук М.Т.

 

Бондаренка В.Д. – головою підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян;

члени підкомітету:

 Бондаренко В.Д.

 Кацуба В.М.

 Кличко В.В.

 Князевич Р.П.

 Новак Н.В.

 Сиротюк О.М.

 

3. Погодитись із пропозиціями Голови Комітету щодо розподілу обов’язків  між Першим Заступником (Заступниками) Голови Комітету, Секретарем Комітету щодо координації діяльності підкомітетів, затвердити структуру Комітету, визначивши, що:

-  Перший Заступник Голови Комітету Михайленко О.Д. координує діяльність підкомітетів Комітету та безпосередньо підкомітету з питань місцевого самоврядування;

- Заступник Голови Комітету Новак Н.В. координує роботу підкомітету з питань місцевих бюджетів та комунальної власності;

-  Заступник Голови Комітету Сиротюк О.М. координує роботу підкомітету з питань органів виконавчої влади;

-  Заступник Голови Комітету Парасків О.Д. координує роботу підкомітету з питань державного будівництва;

- Секретар Комітету Князевич Р.П. координує роботу підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян,

та за дорученням Комітету, Голови Комітету здійснюють інші повноваження, передбачені Законом України “Про комітети Верховної Ради України”.

 (Структура Комітету додається).

4. Це Рішення набирає чинності з дня набрання чинності Постановою Верховної Ради України від 25 грудня 2012 року №11 - VII Про комітети Верховної Ради України сьомого скликання”.

5. Контроль за виконанням цього Рішення покласти на Секретаря Комітету Князевича Р.П.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

 

Рішення прийнято.

 

6.

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету Д.Жванії про позаштатного консультанта Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування.

Доповідач поінформував членів Комітету про Положення про позаштатного консультанта у Верховній Раді України та в її органах, затверджене Розпорядженням Голови Верховної Ради України від 07.07.2003 року №701, запропонував поставити запитання кандидату та ознайомитись із його біографічною довідкою.

Голова Комітету вказав, що підготовлено проект висновку Комітету щодо підтримки кандидатури Омельченка Олександра Олександровича на посаду позаштатного консультанта Комітету та запропонував перейти до його обговорення.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати пропозицію Голови Комітету Д. Жванії щодо кандидатури Омельченка Олександра Олександровича на позаштатного консультанта Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування і скерувати подання від Комітету Керівникові Апарату Верховної Ради України.

Додаток: біографічна довідка на 4 арк.

2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на секретаря Комітету Р.Князевича.

3. Це рішення набирає чинності з дня набрання чинності Постановою Верховної Ради України від 25 грудня 2012 року № 11-VII «Про комітети Верховної Ради України сьомого скликання».

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

 

Рішення прийнято.

 

***

Голова Комітету Жванія Д.В. запропонував присутнім членам Комітету перейти до розгляду питання про призначення позачергових місцевих виборів.

Члени Комітету Бондаренко В.Д. та Федорук М.Т. підтримали дану пропозицію, але зауважили, що на сьогодні проблемними залишаються питання про призначення виборів Київського та Чернівецького міських голів та депутатів Київської міської ради.

Член Комітету Сиротюк О.М. також вніс пропозицію обговорити ситуацію, що склалась у Тернопільській обласній раді та розглянути питання щодо  призначення виборів депутатів Тернопільської обласної ради.

Голова Комітету Жванія Д.В. запропонував Завідувачу секретаріату Комітету Малюзі А.В. поінформувати Комітет про стан справ по згаданим питанням.

А.Малюга поінформувала, що дані питання неодноразово були предметом розгляду на засіданнях Комітету за період роботи Верховної Ради України шостого скликання. Зокрема, вона вказала, що ще 6 квітня 2011 року Комітет розглянув проект постанови про призначення позачергових виборів депутатів Київської міської ради та Київського міського голови (реєстр. №8337 від 05.04.2011), поданий народними депутатами України Томенком М.В., Міщенком С.Г та Подгорним С.П., та проект постанови про призначення позачергових виборів депутатів Чернівецької міської ради та Чернівецького міського голови (реєстр. №8342 від 05.04.2011), внесений народним депутатом України Яценюком А.П. Своїм рішенням Комітет рекомендував Верховній Раді України зазначені проекти постанов при розгляді в першому читанні прийняти за основу та в цілому. Однак за результатами їх розгляду в першому читанні 7 квітня 2011 року обидва проекти постанов не були прийняті парламентом.

Після цього за дорученням Голови Верховної Ради України Литвина В.М. Комітет на своєму засіданні 23 травня 2012 року розглянув питання “Про доручення Голови Верховної Ради України В.Литвина щодо внесення пропозицій Комітетом з питань державного будівництва та місцевого самоврядування у зв’язку з численними зверненнями щодо строків проведення наступних виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради, які були обрані на позачергових виборах у травні 2008 року”.

За наслідками розгляду, аналізуючи при цьому положення Конституції, законів України, постанов Верховної Ради України та рішень Конституційного Суду України, Комітет дійшов висновку, що питання призначення виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради перебуває в полі правової невизначеності, внаслідок чого перейшло в політико-правову площину і, таким чином, може бути прийнято лише внаслідок розгляду відповідного питання Головою Верховної Ради України, Першим заступником і заступником Голови Верховної Ради України та головами депутатських фракцій і груп.

Згодом, у зв’язку з клопотанням заступника Київського міського голови – секретаря Київської міської ради Г.Гереги про призначення позачергових виборів Київського міського голови у зв’язку з достроковим припиненням повноважень Л.Черновецького на підставі його звернення з особистою заявою до відповідної ради про складання ним повноважень голови, Комітет за дорученням Голови Верховної Ради України В.Литвина  на своєму засіданні 1 жовтня 2012 року вдруге розглянув зазначене питання.

За наслідками розгляду Комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді України шостого скликання призначити одночасно позачергові вибори Київського міського голови і депутатів Київської міської ради та провести їх навесні 2013 року, що в подальшому, на думку Комітету, надасть можливості провести чергові вибори у місті Києві разом з наступними черговими виборами до органів місцевого самоврядування.

При цьому Комітет зауважив, що постанова про призначення позачергових виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради може бути прийнята Верховною Радою України як шостого, так і сьомого скликання у разі, якщо її проект буде внесений керівниками всіх депутатських фракцій Парламенту.

Завідувач секретаріату А.Малюга наголосила, що на сьогодні у Верховній Раді України вже зареєстровано два проекти постанов, а саме:

про призначення чергових виборів депутатів Київської міської ради та Київського міського голови (реєстр. №1030 від 12.12.2012 р.), внесений народними депутатами України В.Кличком, В.Ковальчуком, В.Карпунцовим,

про призначення позачергових виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради (реєстр. №1034 від 12.12.2012 р.), внесений народним депутатом України В.Яворівським.

Враховуючи дані обставини, членам Комітету необхідно буде розглянути їх на своєму засіданні та ухвалити висновки щодо даних проектів постанов згідно зі статтею 114 Регламенту Верховної Ради України.

 

***

Завідувач секретаріату Комітету А.Малюга також вказала, що у Комітеті протягом тривалого періоду знаходилось на контролі клопотання Чернівецької міської ради щодо призначення виборів Чернівецького міського голови Чернівецької області. При цьому, вона зазначила, що у парламенті шостого скликання народним депутатом Г.Москалем 9 лютого 2012 року був зареєстрований проект Постанови про призначення позачергових виборів Чернівецького міського голови (реєстр. №10017).

Протягом роботи парламенту шостого скликання членами Комітету повторно не приймалося рішення щодо призначення позачергових виборів Чернівецького міського голови, оскільки тривалий час на розгляді у Шевченківському районному суді міста Чернівці та у Вінницькому апеляційному адміністративному суді перебували судові позови міського голови М.Т.Федорука до Чернівецької міської ради. Стосовно зазначеного проекту постанови також не було ухвалено рішення Верховною Радою України.

За останньою інформацією, яку надав Комітетові народний депутат України  М.Т.Федорук, на сьогодні справи за позовом колишнього Чернівецького міського голови М.Т.Федорука до Чернівецької міської ради про скасування рішення Чернівецької міської ради та поновлення його на роботі судовими органами України не розглядаються.

 

***

Завідувач секретаріату А.Малюга також зазначила, що на завершення роботи Верховної Ради України шостого скликання не вирішеними залишилися також питання щодо призначення позачергових виборів П’ятихатського міського голови П’ятихатського району Дніпропетровської області та Охтирського міського голови Сумської області.

Вона повідомила, що члени Комітету під час роботи парламенту шостого скликання неодноразово розглядали клопотання про призначення позачергових виборів П’ятихатського та Охтирського міських голів. Проте, Верховна Рада України не підтримала жодного рішення Комітету.

Отже, на сьогодні повноваження міських голів в містах П’ятихатки, Охтирка та Чернівці виконують секретарі рад (згідно з частиною другою статті 42 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”).

***

Завідувач секретаріату А.Малюга поінформувала, що до Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування в період роботи парламенту шостого скликання не надходили інформація (звернення) щодо ситуації, яка склалась у обраній на позачергових виборах 15 березня 2009 року Тернопільській обласній раді та клопотання щодо призначення виборів депутатів Тернопільської обласної ради.

***

Враховуючи інформацію завідувача секретаріату А.Малюги, Голова Комітету Д.Жванія дав доручення підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян детально вивчити питання щодо призначення виборів Київського, П’ятихатського, Охтирського та Чернівецького міських голів, депутатів Київської міської та Тернопільської обласної рад та про результати вивчення поінформувати Комітет на одному із наступних засідань Комітету, а також підготувати до розгляду Комітетом проект постанови про призначення чергових виборів депутатів Київської міської ради та Київського міського голови (реєстр. № 1030 від 12.12.2012 р.), внесений народними депутатами України В.Кличком, В.Ковальчуком, В.Карпунцовим, та проект постанови про призначення позачергових виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради (реєстр. №1034 від 12.12.2012 р.), внесений народним депутатом України В.Яворівським.

Інформацію взято до відома з відповідним дорученням підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян.

 

7.

 

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету Д.Жванії про призначення позачергових місцевих виборів.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

Доповідач поінформував присутніх  про зміст підготовлених матеріалів щодо питання призначення позачергових місцевих виборів та запропонований проект рішення Комітету.

Голова Комітету вказав, що загалом на розгляд Комітету подано 72 проекти постанов щодо призначення позачергових місцевих виборів у зв’язку з достроковим припиненням  повноважень сільських, селищних, міських голів, а саме: 52 - у зв’язку із зверненням з особистою заявою до відповідної ради про складання повноважень голови; 8 випадків - у зв’язку з набранням законної сили обвинувальним вироком щодо голови або набранням законної сили рішенням суду про притягнення голови до адміністративної відповідальності за корупційне правопорушення; 11 - у зв’язку зі смертю, 1 випадок - за рішенням відповідної ради, прийнятим шляхом таємного голосування не менш як двома третинами голосів депутатів від загального складу ради.

Оскільки на сьогодні дане питання підкомітетом не вивчалося, а процедурою розгляду клопотань про призначення позачергових місцевих виборів в Комітеті з питань державного будівництва та місцевого самоврядування передбачено їх попереднє вивчення за дорученням Комітету в Управлінні по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України та в профільному підкомітеті, Голова Комітету Д.Жванія вніс пропозицію призначити позачергові вибори окремих сільських, селищних, міських голів на неділю 17 березня 2013 року у разі, якщо питання про призначення позачергових місцевих виборів буде розглядатися у сесійній залі під час пленарного засідання 10 січня 2013 року.

Якщо дане питання не буде внесено до порядку денного пленарного засідання 10 січня 2013 року, дату призначення позачергових місцевих виборів необхідно буде переглянути та визначити на одному з наступних засідань Комітету.

Враховуючи вищесказане, Голова Комітету Д.Жванія запропонував до розгляду проект рішення Комітету, який надано секретаріатом для ознайомлення.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори:

Васильківського міського голови (місто Васильків Київської області),

Алчевського міського голови (місто Алчевськ Луганської області),

Новодністровського міського голови (місто Новодністровськ Чернівецької області),

Зоркінського сільського голови (Зоркінська сільська рада Нижньогірського району Автономної Республіки Крим),

Мельничного сільського голови (Мельнична сільська рада Білогірського району Автономної Республіки Крим),

Чапаєвського сільського голови (Чапаєвська сільська рада Совєтського району Автономної Республіки Крим),

Бушинського сільського голови (Бушинська сільська рада Тиврівського району Вінницької області),

Старопорицького сільського голови (Старопорицька сільська рада Іваничівського району Волинської області),

Березнуватівського сільського голови (Березнуватівська сільська рада Солонянського району Дніпропетровської області),

Бородаївського сільського голови (Бородаївська сільська рада Верхньодніпровського району Дніпропетровської області),

Меліоративнівського селищного голови (Меліоративнінвська селищна рада Новомосковського району Дніпропетровської області),

Дмитрівського сільського голови (Дмитрівська сільська рада Слов’янського району Донецької області),

Новомихайлівського сільського голови (Новомихайлівська сільська рада Мар’їнського району Донецької області),

Рай-Олександрівського сільського голови (Рай-Олександрівська сільська рада Слов’янського району Донецької області),

Корсунського селищного голови (Корсунська селищна рада Єнакієвської міської ради Донецької області),

Зайцівського селищного голови (Зайцівська селищна рада Горлівської міської ради Донецької області),

Сєверного селищного голови (Сєверна селищна рада Сніжнянської міської ради Донецької області),

Тарасівського сільського голови (Тарасівська сільська рада Тячівського району Закарпатської області),

Московського сільського голови (Московська сільська рада Вільнянського району Запорізької області),

Великознам’янського сільського голови (Великознам’янська сільська рада Кам’янсько-Дніпровського району Запорізької області),

Тенетниківського сільського голови (Тенетниківська сільська рада Галицького району Івано-Франківської області),

Краснослобідського сільського голови (Краснослобідська сільська рада Обухівського району Київської області),

Торчицького сільського голови (Торчицька сільська рада Ставищенського району Київської області),

Червонодолинського сільського голови (Червонодолинська сільська рада Бобринецького району Кіровоградської області),

Овсяниківського сільського голови (Овсяниківська сільська рада Кіровоградського району Кіровоградської області),

Євсузького сільського голови (Євсузька сільська рада Біловодського району Луганської області),

Данилівського сільського голови (Данилівська сільська рада Біловодського району Луганської області),

Врубівського селищного голови (Врубівська селищна рада Попаснянського району Луганської області),

Порічанського сільського голови (Порічанська сільська рада Яворівського району Львівської області),

Телязького сільського голови (Телязька сільська рада Сокальського району Львівської області),

Першотравневого сільського голови (Першотравнева сільська рада Снігурівського району Миколаївської області),

Кобзарцівського сільського голови (Кобзарцівська сільська рада Снігурівського району Миколаївської області),

Піщанського сільського голови (Піщанська сільська рада Балтського району Одеської області),

Перелітського сільського голови (Перелітська сільська рада Балтського району Одеської області),

Крутобалківського сільського голови (Крутобалківська сільська рада Новосанжарського району Полтавської області),

Малонехворощанського сільського голови (Малонехворощанська сільська рада Машівського району Полтавської області),

Андріївського сільського голови (Андріївська сільська рада Машівського району Полтавської області),

Новотагамлицького сільського голови (Новотагамлицька сільська рада Машівського району Полтавської області),

Таверівського сільського голови (Таверівська сільська рада Чутівського району Полтавської області),

Харківецького сільського голови (Харківецька сільська рада Лохвицького району Полтавської області),

Удовиченківського сільського голови (Удовиченківська сільська рада Зіньківського району Полтавської області),

Ковалівського сільського голови (Ковалівська сільська рада Полтавського району Полтавської області),

Милятинського сільського голови (Милятинська сільська рада Острозького району Рівненської області),

Маловисторопського сільського голови (Маловисторопська сільська рада Лебединського району Сумської області),

Червоненського сільського голови (Червоненська сільська рада Сумського району Сумської області),

Козацького сільського голови (Козацька сільська рада Конотопського району Сумської області),

Комишанського сільського голови (Комишанська сільська рада Охтирського району Сумської області),

В’язівського сільського голови (В’язівська сільська рада Конотопського району Сумської області),

В’язівського сільського голови (В’язівська сільська рада Охтирського району Сумської області),

Соснівського сільського голови (Соснівська сільська рада Конотопського району Сумської області),

Дмитрівського сільського голови (Дмитрівська сільська рада Великописарівського району Сумської області),

Сороцького сільського голови (Сороцька сільська рада Теребовлянського району Тернопільської області),

Нижбірківського сільського голови (Нижбірківська сільська рада Гусятинського району Тернопільської області),

Більче-Золотецького сільського голови (Більче-Золотецька сільська рада Борщівського району Тернопільської області),

Стриївського сільського голови (Стриївська сільська рада Збаразького району Тернопільської області),

Сомівського сільського голови (Сомівська сільська рада Зачепилівського району Харківської області),

Стокопанівського сільського голови (Стокопанівська сільська рада Генічеського району Херсонської області),

Білоусівського сільського голови (Білоусівська сільська рада Великоолександрівського району Херсонської області),

Маркеєвського сільського голови (Маркеєвська сільська рада Чаплинського району Херсонської області),

Ганнопільського сільського голови (Ганнопільська сільська рада Славутського району Хмельницької області),

Великопузирківського сільського голови (Великопузирківська сільська рада Ізяславського району Хмельницької області),

Поляхівського сільського голови (Поляхівська сільська рада Теофіпольського району Хмельницької області),

Ревівського сільського голови (Ревівська сільська рада Кам’янського району Черкаської області),

Пшеничницького сільського голови (Пшеничницька сільська рада Канівського району Черкаської області),

Сагунівського сільського голови (Сагунівська сільська рада Черкаського району Черкаської області),

Томашівського сільського голови (Томашівська сільська рада Уманського району Черкаської області),

Анадольського сільського голови (Анадольська сільська рада Хотинського району Чернівецької області),

Валківського сільського голови (Валківська сільська рада Прилуцького району Чернігівської області),

Жовтневого сільського голови (Жовтнева сільська рада Семенівського району Чернігівської області),

Смолигівського сільського голови (Смолигівська сільська рада Ріпкинського району Чернігівської області),

Деревинського сільського голови (Деревинська сільська рада Городнянського району Чернігівської області),

Антонівського сільського голови (Антонівська сільська рада Варвинського району Чернігівської області)

на неділю 17 березня 2013 року, прийнявши відповідні постанови Верховної Ради України.

2. У разі, якщо питання про призначення позачергових місцевих виборів не буде розглянуто Верховною Радою України у період пленарних засідань 10-11 січня 2013 року, переглянути запропоновану дату призначення цих виборів на наступному засіданні Комітету.

3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, Голові Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування Жванії Д.В.

4. Це Рішення набирає чинності з дня набрання чинності Постановою Верховної Ради України від 25.12.2012 р. № 11-VIIПро комітети Верховної Ради України сьомого скликання”.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

***

Завідувач секретаріату Комітету А.Малюга також надала членам Комітету статистичну інформацію щодо призначених Верховною Радою України у період з 2007 по 2012 рік позачергових виборів окремих сільських, селищних, міських голів та місцевих рад.

Вона нагадала, що відповідно до Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” позачергові місцеві вибори призначаються Верховною Радою України у разі дострокового припинення повноважень депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевої ради, сільського, селищного, міського голови, а також в інших випадках, передбачених Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні” не пізніше ніж за шістдесят днів до дня виборів (частина третя статті 14 та частина перша статті 15 зазначеного Закону про місцеві вибори).

Загалом упродовж шостого скликання Верховною Радою України було призначено 1091 позачергові місцеві вибори, з яких:

- 51 стосувалися посад міських голів;

- 107 - селищних голів;

- 924 - сільських голів;

- 9 - місцевих рад.

З них після проведених в Україні 31 жовтня 2010 року чергових виборів до органів місцевого самоврядування Верховною Радою України було призначено 436 позачергових місцевих виборів, а саме:

17 - міських голів;

40 - селищних голів;

 379 - сільських голів;

 3 - місцевих рад.

У даному разі підстави дострокового припинення повноважень цих сільських, селищних, міських голів були наступні:

- у зв’язку із зверненням з особистою заявою до відповідної ради про складення повноважень голови - 337 випадків;

- набранням законної сили обвинувальним судовим вироком щодо голови - 30 випадків;

- порушення головою вимог щодо обмеження сумісності його діяльності з іншою роботою - 1 випадок;

- у зв’язку зі смертю - 58 випадків;

-  за рішенням відповідної ради - 11 випадків;

- за висновком комітету - 2 випадки;

- за поданням голови відповідної обласної державної адміністрації - 2 випадки.

Підстави призначення позачергових виборів депутатів місцевих рад  були такі:

- за висновком комітету - 2 випадки,

- за поданням голови відповідної обласної державної адміністрації - 2 випадки.

Аналізуючи протягом шостого скликання ситуацію з призначенням позачергових місцевих виборів, зважаючи на неоднозначне розуміння і застосування органами місцевого самоврядування та їх посадовими особами положень статей 78, 79 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” в частині ініціювання такого призначення, Комітет розробив, а секретаріат Комітету підготував до друку Рекомендації щодо переліку документів, необхідних для розгляду питання про призначення позачергових місцевих виборів.

Завідувач секретаріату А.Малюга також звернула увагу, що приймаючи рішення щодо дати призначення позачергових місцевих виборів, Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування, керуючись частиною п’ятою статті 15 Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів”, відповідно до якої місцеві вибори призначаються на неділю, зазвичай не рекомендує призначати вибори:

а) у дні відзначення державних та релігійних свят (стаття 73 КЗпПУ),

б) при визначенні дати призначення позачергових місцевих виборів Комітет, як правило, додавав час для опрацювання прийнятих постанов в Апараті Верховної Ради України з наступним опублікуванням в газеті “Голос України”.

Підсумовуючи доповідь Завідувача секретаріату А.Малюги, члени Комітету взяли інформацію до відома.

 

8.

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету Д.Жванії про перейменування села Мазинки Переяслав-Хмельницького району Київської області.

Доповідач поінформував присутніх про те, що до Верховної Ради України з поданням про перейменування села Мазинки Переяслав-Хмельницького району Київської області звернулася Київська обласна рада. Необхідність таких змін насамперед пов’язана з необхідністю забезпечити жителям населеного пункту можливість складати цивільно-правові угоди.

У 1992 році, коли Київська обласна рада у Переяслав-Хмельницькому районі утворила Мазинську сільську раду з центром у селі Мазинки, при виготовленні печатки Мазинської сільської ради помилково була використана історична назва села та зазначено «Мазінська сільська рада». Так виникли розбіжності між офіційною назвою села і сільської ради, які проходять по обліку усіх юридичних установ та організацій, і документами (свідоцтв про народження, паспортів громадян України, технічних паспортів на будівлі, державних актів на землю тощо), які завірені неофіційною печаткою. Внаслідок цього жителі населеного пункту позбавлені можливості складання цивільно-правових угод, припинена діяльність із приватизації земельних ділянок, оскільки зазначена в документах назва населеного пункту не відповідає офіційному обліку адміністративно-територіальних одиниць Київської області.

Д.Жванія наголосив, що переоформлення всіх правовстановлюючих документів з приведенням їх у відповідність до назви, яка офіційно обліковується, потребуватиме значних матеріальних коштів.

Попередньо за дорученням Голови Комітету, секретаріатом було підготовлено звернення до Інституту української мови НАН України з проханням надати роз’яснення щодо правомірності перейменування села і сільської ради.

Д.Жванія зазначив, що питання про перейменування села Мазинки підтримане територіальною громадою на загальних зборах громадян, погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Мазинською сільською, Переяслав-Хмельницькою районною та Київською обласною радами.

Надіслані до парламенту матеріали були опрацьовані Комітетом з питань державного будівництва та місцевого самоврядування в період роботи Верховної Ради України шостого скликання, але поданий з цього питання членами Комітету проект постанови Верховної Ради України так і не був розглянутий парламентом.

Голова Комітету вказав, що підготовлено проект висновку Комітету про перейменування села Мазинки Переяслав-Хмельницького району Київської області, який надано для розгляду народним депутатам України – членам Комітету.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати подання Київської обласної ради щодо перейменування села Мазинки Переяслав-Хмельницького району Київської області на село Мазінки та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити та внести на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Мазинки Переяслав-Хмельницького району Київської області».

2. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої та частини другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування села Мазинки Переяслав-Хмельницького району Київської області» прийняти за основу та в цілому.

3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, Голові Комітету Д.Жванії.

4. Цей висновок набирає чинності з дня набрання чинності Постанови Верховної Ради України 25 грудня 2012 року № 11-VII «Про комітети Верховної Ради України сьомого скликання».

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

9.

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету Д.Жванії про перейменування селища міського типу Пересічна Дергачівського району Харківської області.

Доповідач поінформував присутніх про те, що до Верховної Ради України з поданням про перейменування селища міського типу Пересічна Дергачівського району Харківської області звернулася Харківська обласна рада.

Голова Комітету Д.Жванія поінформував присутніх, що Державна служба геодезії, картографії та кадастру відповідно до порядку проведення експертизи пропозицій та рішень органів державної влади щодо найменування та перейменування географічних об’єктів у своєму висновку зазначила, що пропонована до перейменування назва Пересічне є історичною назвою, яка прослідковується в найдавніших історичних джерелах, використовується на місцевому рівні і враховує історичні, національно-культурні, побутові та інші вагомі чинники.

Д.Жванія зазначив, що питання про перейменування селища міського типу Пересічна підтримане територіальною громадою на місцевому референдумі, погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Пересічнянською селищною, Дергачівською районною та Харківською обласною радами.

Надіслані до парламенту матеріали були опрацьовані Комітетом з питань державного будівництва та місцевого самоврядування в період роботи Верховної Ради України шостого скликання. Але поданий з цього питання членами Комітету проект постанови Верховної Ради України так і не був розглянутий парламентом.

Голова Комітету вказав, що підготовлено проект висновку Комітету про перейменування селища міського типу Пересічна Дергачівського району Харківської області, який надано для розгляду народним депутатам України – членам Комітету.

 В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати подання Харківської обласної ради щодо перейменування селища міського типу Пересічна Дергачівського району Харківської області на селище міського типу Пересічне та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити та внести на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування селища міського типу Пересічна Дергачівського району Харківської області».

2. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої та частини другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про перейменування селища міського типу Пересічна Дергачівського району Харківської області» прийняти за основу та в цілому.

3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, Голові Комітету Д.Жванії.

4. Цей висновок набирає чинності з дня набрання чинності Постанови Верховної Ради України 25 грудня 2012 року № 11-VII «Про комітети Верховної Ради України сьомого скликання».

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“1 сесія 7 скликання ”